Deze week naar het ziekenhuis met de kindjes. - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu Deze week naar het ziekenhuis met de kindjes. - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu

Deze week naar het ziekenhuis met de kindjes.

Blijf op de hoogte en volg Dayenne

07 April 2013 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Lieve iedereen,

Dit keer weer een lang verslag over deze week. De week ging zoals gewoonlijk weer snel voorbij door alle dingen die ik weer heb mee gemaakt! Veel leesplezier!

01-04-2013
Maandag 1 april kikker in je bil. En nee het is geen grapje maar ik ben ondertussen al 2 maanden geleden begonnen aan dit avontuur. Morgen ben ik officieel 2 maanden in het zonnige Zuid-Afrika wat steeds minder zonnig aan het worden is want het is hier ondertussen herfst. Maar over naar de orde van deze dag. Vandaag had ik nog vrij omdat het 2de paasdag is. Na lekker ontbeten te hebben liep ik naar de bank want Lynette dacht dat het niet zo druk zou zijn. Eenmaal aangekomen bleek er een lange rij te staan van wel zeker 20 a 30 mensen. Dus ik maar weer omgedraaid en terug naar huis gelopen. Even een frisse ochtend wandeling gemaakt haha! Toen ik thuis kwam was Elsemieke terug van haar weekje vakantie bij kennissen in Johannesburg. Na wat gedronken te hebben ben ik lekker gaan internetten en even op bed gaan liggen. Helaas kon in niet slapen dus ben ik daarna maar weer naar de mensen binnen gegaan. Ondertussen was Lynette haar kleinkind er ook. Ik heb met haar gekletst, spelletjes gespeeld op de ipad en muziek geluisterd. Daarna hebben we tussen de middag curry gegeten. 3 verschillende curries die allemaal lekker smaakte. Maar de laatste met garnalen erin was toch wel mijn favoriet. Na het eten ben ik weer spelletjes gaan spelen op de ipad. Daarna zijn we nog naar de winkel gereden om wat boodschappen te doen. Toen we terug kwamen heb ik weer even op internet gezeten en toen was het avond eten daar al weer. Dit keer salade met de kip taart die we weleens vaker op hadden. Het was weer lekker hoor! Daarna heb ik weer gedoucht en heb ik nog even op mijn laptop een spelletje gespeeld om vervolgens op tijd te gaan slapen. Morgen zien we de kindjes weer na een lang weekend vol leuke dingen gedaan te hebben! Ik heb er in ieder geval zin in!

02-04-2013
Na Gerold zijn familie een prettige vakantie te hebben gewenst waren we op tijd bij de hospice. De grote zozo taxi was al geweest en de kleine kwam een 10 minuten later. Keketso was heel de tijd al aan het huilen, waarschijnlijk omdat ze van het weekend geen eten heeft gehad… Dus toen het eten daar was heb ik haar gelijk eten gegeven. Daarna heb ik Karabo Fokanie nog eten gegeven en toen waren alle kinderen weer gevoed. Snel de bak met speelgoed erbij gehaald zodat ze lekker konden gaan spelen. Ondertussen was Keketso al weer in slaap gevallen. Soms heb ik ook het idee dat ze heel het weekend niet slaapt. Nadat alles opgeruimd was hebben we de spullen klaargezet voor het bad. Alle kinderen zijn lekker in bad geweest en na elke 2 kinderen hebben we het water ververst. Net voor het middageten waren we klaar. Toen alles opgeruimd was waren ze al bezig met eten. Ze aten pasta met bonen. Iets wat Keketso niet zo graag eet maar ze had best wel veel op. Komt misschien door haar hongerige buikje. Trouwens! Ik had al wel in haar mondje gezien dat haar 2de tandje beneden er ook aan zat te komen maar nu is die ook door! Je voelt namelijk 2 scherpe punten zitten in haar mond! Ze heeft er wel veel last van. Dat merk je aan het huilen, aan haar eet gedrag en aan haar ontlasting. Maar ja het zal toch moeten gebeuren. Nadat Keketso gegeten had heb ik Kathelo nog eten gegeven. Hij vind pasta erg lekker dus dit was snel gebeurd. Daarna ben ik bij de slapende kinderen gaan zitten en heb ik Kearabetswe nog even op schoot gehouden. Ze lag in bed allemaal te huilen. Na een paar minuten heb ik haar bij haar zusje in bed gelegd en toen sliep ze gelijk. Kon de tweeling lekker samen slapen. Het is echt zo schattig om hun samen te zien lopen, spelen, lachen, eten, knuffelen, kusjes geven en slapen. Misschien had ze er wel behoefte aan om bij haar zusje te liggen. Nadat de meeste kinderen rustig geworden waren zijn we gaan lunchen. Mechane was ook hier. Het kleinkind van Lynette waar ik gisteren ook over heb verteld. Samen hebben we toen tosti’s gemaakt en kiptaart op. Toen het bijna 2 uur was zijn we weer terug gelopen naar de hospice. Keketso had nog niet geslapen dus ik had haar weer op mijn buik vastgebonden waardoor ze binnen een paar seconden sliep. Toen ze echt goed vast sliep heb ik haar op de grond verder laten slapen met het dekentje om haar heen gevormd zodat het voor haar zou voelen dat er niks veranderd was. Na een tijdje werd ze wakker, wreef ze in haar gezicht en liet ze haar handje op haar hoofd liggen en viel ze weer in slaap… Dat was echt heel schattig! Net voor de taxi kwam werd ze weer wakker en is ze huilend naar huis gegaan. Naja 5 meter verder was ze waarschijnlijk al wel stil haha, maar ze moet soms een beetje huilen als je haar aan iemand anders geeft. Vanochtend vertelde Leah dat we morgen naar Kroonstad gaan met de kinderen voor hun oren. De dokter is weer terug van vakantie en morgen kunnen we terecht. Ik heb er echt heel veel zin in en Leah ook want ze was weer helemaal blij. Ze was namelijk best wel teleurgesteld dat we de vorige keer niet konden gaan want ze had er erg naar uit gekeken. Morgen om 8 uur haalt Abrie ons op om 2 uur in de auto te zitten naar Kroonstad met 5 kindjes. 1 meisje is schijnbaar al doof en komt van de school af met ons mee. De andere kinderen zijn van de hospice. Dit zijn: Karabo Phika, Karabo Fokanie, Dineo Makatsi en Junior Lefafa. Ik ben heel benieuwd naar wat we aan gaan treffen in Kroonstad!! S’ avonds heb ik nog lekker gegeten, ben ik in bad geweest en heb ik de film Intouchables gekeken. Wauw, wat is dat een mooie film. Dat is mijn nieuwe lievelingsfilm! Rond een uur om 22.30, wat best laat is voor mij haha, ben ik naar bed gegaan.

03-04-2013
Woensdag gingen we dan eindelijk op pad naar Kroonstad met de kinderen voor hun oren. Rond kwart over 8 stond Abrie met de auto voor de poort. Na onze snoepjes en drinken voor de kinderen in de auto te hebben gezet gingen we op pad naar Leah haar huisje. Hier stonden de ouders met de kinderen te wachten. Schijnbaar gingen de ouders dus ook mee en hadden we een erg volle auto!! Er waren 5 kinderen met elke een volwassene, Elsemieke en ik waren er en Abrie was er om ons naar Kroonstad te rijden. Rond 9.15 kwamen we in Kroonstad aan. Het is ongeveer zo’n 45 a 60 minuten rijden. Nadat we het een en ander af hadden gesproken met Abrie zijn we naar binnen gegaan. Het was een groot ziekenhuis van rode bakstenen gemaakt waar ze nog steeds aan het bouwen zijn of aan het verbouwen zijn. Eerst gingen we naar de ruimte voor de ‘toelatings’. Hier moet je in een rij wachten totdat je aan de beurt bent en dan kun je je dossier ophalen zodat je naar de rest van het ziekenhuis kan. Ik gok dat we hier zo’n uur hebben gewacht voordat we allemaal een dossier hadden van het kindje. Daarna konden we dan door naar de dokter voor de oren. Deze zat in het ziekenhuisje waar ook verbouwd werd. Dit kon je merken aan de kale muren, de holle gangen en de lucht die er hing. Nadat we plaats genomen hadden in de ‘wachtkamer’ met 2 stoelen en een grote lege ruimte was het tijd voor het eerste kindje. Ik weet haar naam niet maar dit was het kindje dat volledig doof is. Ik mocht mee naar binnen en heb kunnen luisteren naar wat de dokter ging zeggen. Het was een vrouwelijke, aardige dokter. Ze praatte met Leah in hun taal en vertelde het daarna tegen mij in mijn taal. Het gehoor apparaat van het meisje werd getest. Toen bleek dat het ene gehoor apparaat kapot was. Waarschijnlijk is het een keertje gevallen of zoiets dergelijks. Ook vertelde Leah tegen mij dat ze echt niks hoort en dat de gehoorapparaatjes zijn voor omgevingsgeluiden om haar een beetje veilig te laten voelen. Ook vertelde ze dat ze de eerste keer toen ze haar gehoor apparaat in kreeg ze heel hard moest huilen. Dit kwam waarschijnlijk doordat ze toen voor het eerst hoorde. Ik weet niet precies hoe oud ze is maar ik gok dat ze zo’n 7 a 8 jaar oud is. Toen we klaar waren vertelde de dokter nog dat ze in juni 2 nieuwe gehoor apparaatjes zal krijgen want ze had nu niet meer haar soort in de kast liggen. Verder was alles in orde. De volgende was toen aan de beurt. Dit was Fokanie Karabo. Het meisje dat 2 jaar is en niks anders kan dan zitten, liggen en rollen. Ze denken dat ze bij haar geboorte zuurstof tekort gehad heeft waardoor ze nu geestelijk niet helemaal gelijk loopt met de andere. Ook is het een prematuur baby geweest. Bij haar gesprek is Elsemieke bij geweest. Elsemieke kon me er eigenlijk niks over vertellen aangezien ze er niks van verstaan had. Ik heb het toen nog later aan de moeder gevraagd en die vertelde dat ze het niet zo goed wisten en dat ze medicijnen ervoor zou krijgen. Daarna was Karabo Phika aan de beurt. Dit is het kleinere meisje van de tweeling. Ze is 2 jaar en heeft zolang ik haar nu ken altijd een loopoor. Deze hebben we bijna elke week een paar keer schoon moeten maken. De dokter vroeg of ze hiv/aids besmet was. De moeder antwoorde met Negatief. Nee dus. Terwijl in het dossier van Karabo staat dat ze hiv heeft en ondervoed is. Later vroeg de dokter nog aan mij of ze hiv positief was. Ik vertelde dat ik eigenlijk wel 95% zeker ben dat ze hiv positief is. De dokter vertelde toen ook dat alle ouders tot nu toe gezegd hadden dat hun kinderen negatief waren. Van de week ga ik toch weer eens in de papieren kijken om dit na te lezen. Ik ben namelijk bijna zeker van dat alle kinderen die mee waren hiv positief zijn of als het niet op de lijst staat nog niet gecontroleerd zijn. Maar de dokter vertelde verder over Karabo dat haar rechter oor geïnfecteerd is en dat ze daar voor medicijnen zou krijgen. Hierna zou het dan goed zijn. Daarna was Lefafa Junior aan de beurt. Hier ben ik niet bij aanwezig geweest want hier was Elsemieke bij. Ook hier kon ze me niet zoveel over vertellen dus heb ik het later maar weer zelf gevraagd. De verpleegster vertelde me dat Lefafa waarschijnlijk aan een oor doof is en naar het Universe moet in Bloemfontein. Hier zal hij dan waarschijnlijk een gehoor apparaatje krijgen. Daarna was Dineo Makatsi aan de beurt. Dineo is een meisje van bijna 2 jaar dat niet echt reageert als je haar roept. Ze moet hard roepen wil ze echt reageren. Ook knarst ze heel erg met haar tanden als ze gaat eten. Ik was bij haar gesprek aanwezig geweest en de dokter vertelde me later dat Dineo waarschijnlijk niets hoort en dus ook doof is. Ook vertelde ze dat kinderen die doof zijn vaak knarsen met hun tanden. De moeder van Dineo werd ook onderzocht en die heeft ook een afspraak gekregen bij het Universe voor verder onderzoek. Dineo zal waarschijnlijk een gehoor apparaat krijgen net zoals het dove meisje op 7 mei. Ze kreeg nu geen medicijnen want dit zou toch niet meer werken. Alleen een gehoorapparaat zou nog iets van verbetering aan kunnen richten. Nadat alle kinderen geweest waren zijn we naar de kliniek gelopen zodat een dokter nog een keer naar de oren zou kijken. Hier werd toen ook medicijnen voor geschreven. Nadat dit gebeurt was zijn we weer terug gelopen naar de toelatings ruimte en daar hebben we wat gegeten. Het was toen ondertussen 13.45 uur. Leah en de moeder van Karabo, Toyota Phika zijn toen naar de apotheek gelopen om de medicijnen op te halen. Alle kinderen hebben 3 flesjes met medicijnen mee naar huis gekregen. Nu maar hopen dat de ouders de medicijnen geven zodat ze beter worden. Rond 15.15 waren alle kinderen weer thuis afgezet en waren wij ondertussen ook thuis van deze lange dag. Ik heb toen even met mama geskyped want maandag heb ik een e-reader besteld en die is vandaag aangekomen! Yeaaaah! Nu kan ik lekker boeken lezen zonder dat ik altijd die laptop mee moet slepen. Om 6 uur ben ik het avond eten op gaan halen bij Goodies en hebben Elsemieke en ik lekker frietjes en hamburgers op. Ondertussen zijn de ouders van Judith hier ook in Viljoenskroon. Ze blijven hier nog tot vrijdag ochtend waarna ze s’ middags naar huis zullen vliegen. S’ avonds ben ik weer op tijd gaan slapen want morgen hebben we weer een drukke dag met de andere kinderen van de hospice.

04-04-2013
Donderdag was een doodnormale dag op de hospice. Eerst hebben we s’ ochtends met zijn allen ontbeten. Daarna zijn we doorgelopen naar de hospice waar de grote zozo taxi al was geweest. Onderweg waren we de taxi chauffeur nog tegen gekomen. Na 10 minuten was de small zozo taxi er ook. Keketso had haar handjes zoals gewoonlijk al weer wijd open en had me duidelijk gemist want ik kreeg gelijk een knuffel van der! Heel schattig! Nadat alle kinderen binnen waren was het tijd voor het eten. Ik heb Keketso haar eten gegeven. Ze was zo langzaam aan het eten dat alle kinderen al gedaan waren en dat Keketso toen zelfs nog niet klaar was. Nadat ze dan eindelijk klaar was heeft ze lekker op de grond gespeeld met het speelgoed. De rest heeft toen alle daycare kinderen in bad gedaan. Ik heb toen de tandjes van de small zozo kinderen gepoetst. Dit vonden sommige kinderen erg leuk en lekker (de tandenpasta) en sommige vonden het verschrikkelijk maar vonden de tandenpasta wel lekker haha! Trouwens deze tandpasta heb ik gekregen van mijn eigen tandarts, namelijk M. Nelemans. Toen alle kinderen gedaan waren sliep Keketso nog. Toen ze wakker werd heb ik haar eerste 2 tandjes nog gepoetst met een kunststof tandenborstel voor de eerste melktandjes! Ze vond het erg leuk en was er gelukkig niet bang van! Na het tandenpoetsen hebben ze melk en een banaan op haha. Dus de tanden waren weer lekker vies! Toen hebben ze weer even gespeeld voordat het middag eten er weer was. Ik heb Keketso weer eten gegeven maar ze vond alleen het sap lekker dus heb ik haar alleen het sap gegeven. Daarna ben ik naar de slaapkamer gegaan om de kinderen in de gaten te houden en Keketso in slaap te krijgen. Uiteindelijk heb ik lekker gekroeld, geknuffeld en gekust met Keketso wat ze toch helemaal leuk vond! Ik heb haar nog nooit zo lief en schattig zien lachen. Ze heeft heel de dag ook haast niet gehuild. Normaal als ik haar neerzet ging ze huilen maar vandaag had ze daar totaal geen last van. Ook heb ik nog een foto kunnen maken van haar 2 doorgekomen tandjes! Zo schattig! Nadat de meeste kinderen sliepen zijn we weer naar huis gelopen om te eten. Na het eten heb ik nog even op internet gezeten en daarna moesten we al weer terug naar de hospice. Keketso was gelukkig nog in slaap gevallen en lag nog te slapen toen ik binnen kwam. Alle andere kinderen zijn toen naar het toilet gegaan en daarna is Keketso wakker geworden. Ze heeft toen nog een schone luier gekregen en toen zijn we met alle kinderen buiten gaan eten. Een lekkere boterham met pindakaas en jam. En toen was de taxi er al weer. Hup alle kinderen in de taxi en op naar huis. Keketso had er een beetje moeite mee maar toen ze de oprit af was, was ze al weer stil haha! Schatje van me! Daarna zijn we weer naar huis gelopen en thuis aangekomen heb ik lekker wat gedronken en ben ik even op bed gaan ‘rusten’ haha! S’ avonds hebben we weer lekker gegeten. Daarna ben ik lekker gaan douchen en ben ik op tijd naar bed gegaan. Morgen is al weer de laatste dag van deze week.

06-04-2013
Vrijdag was weer een doodnormale dag op de hospice. S’ ochtends zijn de kinderen weer gewogen en daarna kregen ze weer eten. Ik heb Keketso weer eten gegeven. Alle kinderen hadden ondertussen al eten gekregen en toen zijn ze lekker met speelgoed gaan spelen. Tussen het spelen door waren een aantal kinderen al lekker in slaap gevallen. Soms vallen de kinderen zelfs op de grond zittend of liggend in slaap. Na een tijdje hebben ze melk gekregen en daarna hebben ze medicijnen gekregen. De verpleegster vond het alleen niet zo fijn dat ze al melk hadden gekregen voor de medicijnen. Waarom ze dat niet fijn vond vertelde ze niet dus ja. Na de medicijnen was het al bijna tijd om op te gaan ruimen. Daarna zijn beide ruimtes klaar gemaakt om te gaan slapen en een ruimte om te gaan eten. De kinderen hebben nog even gedanst op de muziek van K3 en toen was het eten er al. Dit keer frietjes met ketchup en een visstick. Ik heb toen Leboe en Pusseletso eten gegeven. Pusse vond het fijner om zelf te eten dus die heeft lekker zelf gegeten. En Leboe wilde na een paar happen al niks meer van mij eten. Bij de caremother at ze toen weer wel dus ja is maar net waar ze zin in hebben haha! Daarna werd Keketso wakker en heb ik haar nog samen met Karabo Fokanie eten gegeven. Karabo Fokanie zag toen haar ‘lievelings caremother’ en wilde niet meer eten haha! De caremother heeft haar toen maar overgenomen. Keketso heeft toen lekker nog gegeten en later heb ik met haar geknuffeld op de grond en heeft ze nog een flesje melk gedronken. Toen zijn wij met pauze gegaan en hebben we thuis lekker tosti’s op. Toen we weer terug kwamen bij de hospice had Keketso nog niet geslapen. Ik heb nog geprobeerd om haar in slaap te krijgen maar het was duidelijk dat ze daar geen behoefte aan had. Nadat alle kinderen een boterham hadden gegeten en nog iets gedronken hadden zijn ze weer met de taxi naar huis gegaan. Wij zijn toen ook naar huis gelopen en hebben toen een middag dutje gedaan. Om 5 uur werd ik wakker gemaakt door de huishoudster omdat ze me wilde vertellen dat ik alles goed op slot moest doen omdat het elektriciteit hek kapot was gegaan of gemaakt maar dat het nu weer gerepareerd was. Toch moesten we goed opletten en alles goed afsluiten. S’ avonds hebben we toen pasta op en toen werd en plots gebeld. Dit was de bel van de poort. Toen we daar naar toe liepen met zijn allen want ja we waren wel een beetje bang door het hek enzovoort reed de auto weg. De auto stond er nog geen eens 1 minuut want we waren best snel bij het hek. Het leek net alsof ze aan het kijken waren of er wel mensen thuis waren. Lynette is op vakantie dus zijn alleen wij 4e thuis. Lichtelijk in paniek hebben toen snel alles opgegeten, het huis afgesloten en snel naar onze kamer gerend. Wij zijn nog maar even met Judith en Janneke mee naar boven gegaan zodat we nog met zijn allen zouden zijn. Na een tijdje zijn we terug gegaan naar onze eigen kamer. Snel alles op slot gedaan, de ramen dicht, de gordijnen dicht en snel iets anders doen. We hebben toen maar een film gekeken zodat we er niet meer aan zouden denken. Nadat de film afgelopen was zijn we snel naar bed gegaan en sliep ik gelukkig gelijk zodat ik me niet druk ging maken over allerlei andere geluiden.

06-04-2013
Zaterdag werd ik toch nog onrustig wakker. Ik heb de huishoudster de sleutel gegeven van de keuken en ben toen weer naar bed gegaan. Na een uurtje werd ik weer wakker gemaakt door de huishoudster. Ze ging naar huis want alles stond klaar voor ons. Ik dus weer terug naar bed maar kon niet in slaap komen. Toen heb ik me dus maar aangekleed en ben met me laptop naar de tent gelopen. Toen ik bijna bij de tent was ging de bel weer van de poort. Ik rende naar de poort toe zo van nu zal ik jullie hebben met dat bellen. Alleen stond er gewoon niemand!! Ik liep weer terug en toen werd er weer aangebeld. Ik dacht nog even dat het de telefoon was maar dit was niet zo. Toen heb ik gewacht bij de poort tot er weer gebeld werd en toen zag ik dat er een vrouw met een kindje op de arm stond te wachten en een man. Een donker gezin zeg maar. Ze vertelde iets heel ongeloofwaardig over foto voor een huwelijk en dat ze al eerder hier aan de deur waren geweest en blablabla. Ook vroegen ze of de lady thuis was. Ik heb maar gezegd dat ze nog sliep want ik ging natuurlijk niet zeggen dat ze niet thuis was. Ook dit leek dus weer op het controleren of er wel iemand thuis was. Gelukkig gingen ze snel weer weg maar het was toch niet zo fijn dat hun geweest waren. Hopelijk houd het nu op want we zijn nu best wel bang, vooral s’ avonds omdat we dan met zijn 4e alleen hier moeten slapen. Na het ontbijt hebben we alles weer tegen elkaar verteld en toen bleek dat Judith en Janneke ook nog dingen hebben horen vallen of in ieder geval daar leek het op en dat ze ook dachten dat iemand nog de trap op was gekomen een paar minuten nadat wij naar beneden waren gegaan. Wij zijn de trap niet op gegaan dus wat dat is geweest zal niemand weten. Maar ja het blijft toch best wel eng zo. Nadat we allemaal weer een beetje bekomen waren ben ik weer begonnen aan mijn huiswerk. Na het middag eten wilde ik even een dutje gaan doen toen Elsemiek kwam vertellen dat Yolandre en Dion hier zouden blijven slapen. Aangezien ik laatst met hun hier ook heb geslapen hebben we even bijgepraat en toen zijn we een spelletje monopoly gaan spelen. Ik werd natuurlijk laatste en Dion won haha. Daarna zijn we even doorgereden naar Goodies om brood te kopen want het brood is op. S’ avonds hebben we de bestelling bij Goodies weer opgehaald en hebben we lekker gegeten. S’ avonds hebben we nog huiswerk gemaakt en daarna ben ik naar bed gegaan.

07-04-2013
Zondag was ik al op tijd wakker. Nadat ik mezelf helemaal klaar gemaakt was ben ik gaan ontbijten en heb ik nog op me laptop geïnternet. Daarna ben ik weer terug in me bedje gekropen want ik was toch nog best wel moe. Toen ik weer wakker werd heb ik nog wat aan me huiswerk gedaan en nog wat op het internet rond gekeken. Toen heb ik middag gegeten en s’ middags heb ik weer aan mijn huiswerk gemaakt. Volgende week is de inleverweek op school dus dan krijg ik weer nieuw huiswerk toegestuurd van verschillende vakken. Dus dan moet ik weer aan de bak met nieuwe opdrachten. Verder heb ik deze middag ook nog lekker gerust en niks gedaan. S’ avonds hebben we weer lekker gegeten en ben ik nog gaan douchen. Daarna ben ik op tijd naar bed gegaan want morgen begint er al weer een nieuwe week op de hospice.

Liefs & Knuffels,

Dayenne


  • 07 April 2013 - 22:49

    Eveline AH:

    Het was wel spannend deze keer Dayenne! En ja hoor, de tandjes gezien! Succes en geniet nog van je tijd daar, tot je volgende verslag! Groet uit Kaatsheuvel

  • 08 April 2013 - 01:19

    Evelien:

    Je maakt het mee, je maakt het mee. Je kunt het zo gek niet verzinnen of jij maakt het mee.
    Dayenne op 'lastige aanbellers' jacht. Haha, klinkt niet verkeerd toch?!
    Wat ben je ook een lief ding, voor iedereen! Goed bezig, lieffie. Ze zijn hartstikke blij met jouw goede en vooral liefdevolle aandacht. Ik mis je hier, in het (bijna) zonnige Waalwijk wel een beetje natuurlijk.
    Maar het is goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt.

    Geniet ervan..
    Dikke kus

  • 08 April 2013 - 15:41

    8 April 2013. )pa Scheutjens.:

    Zo weer een heel verhaal waar haal je het allemaal vandaan. alles goed met je zo te zien van wel je hebt weer van alles mee gemaakt. maar ik geloof dat je het goed naar de zin hebt. maar dat is ook wel goed dan schiet de tijd goed op je bent bijna al op de helft van je stage. ik hoop dat alles goed blijft gaan en ik schrijf wel weer een berichtje. hier gaat ook alles goed met mij en ook met mien vele groetjes en weer tot de volgende keer.xxxxxxxxxx

  • 08 April 2013 - 19:10

    Jeanne Holubiak:

    Hallo Dayenne

    Leuk dat je mee naar het ziekenhuis mocht daar leer je van.
    En wel erg eng van die mensen aan de poort.
    Maar voor de rest had je weer een mooie week afgesloten.
    Veel succes met je huiswerk en geniet er van.

    Groetjes Jeanne

  • 08 April 2013 - 22:04

    Je Lieve Mamsie <3:

    Ha schatje.<3.

    Das raar al 4 reacties voordat je mamsie heeft gereageerd, maar ik was bezig met de hotels en vliegreis boeken.En dat moet natuurlijk ook gebeuren.
    Maar wat heb je weer mooi geschreven en wat was je trots dat Keketso tandjes heeft. Leer haar maar goed poetsen. En wat was je bang toen er mensen aan de poort stonden, maar wel goed van je dat je aan gaf dat Lynet in bed lag. Haha slimmerd.Maar je ziet maar weer dat kan je ook.
    Wat zul jij verstandig en volwassen terug naar Nederland komen.
    Ik hoop dat ik je nog herken haha.
    Maar meissie geniet er nog van want nu je op de helft bent gaat het ineens veel vlugger.
    Heel veel plezier en geef Keketso maar heel veel kusjes.

    Love you en ondertussen ook van Keketso <3 xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayenne

Actief sinds 09 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1156
Totaal aantal bezoekers 22871

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Juni 2013

Stage lopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: