Kroelen met baby leeuwtjes. - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu Kroelen met baby leeuwtjes. - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu

Kroelen met baby leeuwtjes.

Blijf op de hoogte en volg Dayenne

31 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Lieve iedereen,

25-03-2013
Maandag was een gewone dag op de hospice. S’ ochtends kwamen de kinderen aan en hebben ze ontbeten. Omdat ik morgen naar Kroonstad ga hebben we s’ ochtends al een paar kinderen in bad gedaan zodat ze morgen niet meer zoveel kinderen hoeven te doen. Tijdens het klaarmaken van het bad kwam de verpleegster Leah vertellen dat we morgen niet naar Kroonstad gaan omdat de dokter met vakantie is. Het speet de dokter heel erg maar voor volgende week zouden we dan misschien nog een afspraak kunnen maken. Ze vond het wel erg jammer dat ons ‘uitstapje’ niet door ging. Ze had zich er namelijk op verheugd. En ja ik ook eigenlijk wel een beetje. Na het badderen was het alweer tijd voor het warme eten. Dit keer rijst met groente en gehakt. Ze vonden het allemaal erg lekker. Zelfs Keketso had een heel bakje leeg gegeten. Op de kleine restjes na die ze op de grond gooit of uitspuugt. Je moet er heel wat geduld voor hebben om haar eten te geven want als je te veel in haar mond doet spuugt ze het uit. Maar als je het daarna weer geeft eet ze het gewoon weer op. Nadat ze eten had gekregen is ze in slaap gevallen, net als alle anderen zozo kinderen. Toen ben ik met pauze gegaan. Ik heb toen bij de koffieschoppe een lekkere pizza op en wat gedronken. Daarna ben ik weer terug gegaan naar de hospice. De meeste kinderen waren ondertussen al wakker. Snel door naar het toilet zodat ze naar buiten kunnen om een boterham te eten. Na het eten was de taxi er al weer. De middagen gaan erg snel voorbij kan ik je zeggen. Na alle kinderen gedag te hebben gezegd ben ik weer naar huis gelopen. Thuis ben ik lekker in slaap gevallen en werd net voor het avond eten wakker. We aten vlees wat op rundvlees leek met een heerlijke saus en rijst. Erg lekker was het. Daarna ben ik weer naar mijn kamer gegaan en heb weer in mijn boek gelezen. S’ avonds ben ik op tijd naar bed gegaan want de wekker gaat morgen weer om 7.30

26-03-2013
Dinsdag was een dood normale dag op de hospice. Eigenlijk zou ik vandaag naar Kroonstad zijn gegaan maar helaas was de dokter op vakantie. Als het goed is gaan we nu dus volgende week met 4 kinderen. Toen ik aan kwam lopen kwamen de busjes tegelijkertijd aangereden. Mijn lieve Keketso zag me al staan en ik zag haar al lachen naar me. Ondertussen was de andere taxi al weg dus konden we aan de taxi van Keketso beginnen. Toen alle kinderen er uit waren zijn we naar binnen gegaan. Binnen hebben ze hun slabber om gekregen en zijn ze aan tafel gaan zitten. De kinderen aan tafel waren lekker aan het eten toen Patrick hun lastig kwam vallen. Zij vonden het niet zo erg en gaven Patrick een paar happen van hun lepel… maar ja dat was niet de bedoeling. Het was wel een mooi gezicht. Na het eten zijn de overige 6 kinderen in bad gegaan. Karabo Fokanie was er niet dus was het er 1tje minder. Eerst gingen Palesa en Princess. Daarna zijn Maseola en Paulinah geweest en als laatste gingen Nontombe en Dineo. Toen we net klaar waren met badderen was het warme eten er al bijna. Snel alle kinderen aan tafel gezet. Keketso stond bij me toen ik haar eten ging geven. Ik stopte een stukje pasta in haar mond toen ik voelde dat haar eerste tandje eindelijk doorkomt!! Je voelt een klein stukje tand aan de onderkant. Een week geleden was dat nog niet want toen heb ik het nog gevoeld! Na het eten zijn ze allemaal gaan slapen en ben ik met pauze gegaan. Toen ik terug liep van mijn pauze zat ik net in een bui. Maar gelukkig zag ik de donkere lucht al aan komen en had ik voor de zekerheid een paraplu mee genomen. Deze kwam erg goed van pas dus! S’ middags heb ik Keketso nog een vestje gegeven en een nieuwe roze legging. Ook heb ik nog marshmallows uitgedeeld aan de zozo kinderen en toen kwam de taxi al weer. Chris had geregeld dat ik mee kon met de taxi van Keketso en dat hij me dan af zou zetten bij Lynette ’s huis. Dit was erg leuk! Samen met Keketso en Angie op schoot zijn we naar de township gereden. Na een paar haltes ging Angie er al uit. Keketso is de een na laatste halte dus die zat nog even met mij opgescheept. Ik had een zakje chips voor haar mee genomen. Ik zag haar oma al zitten. Ze zwaaide naar Keketso. Ik liet haar het nieuwe vestje en de nieuwe legging zien. Ze vond het goed zei ze! Ook had ik haar het zakje chips gegeven en de luier. Nu maar hopen dat ze het zakje chips op mag eten en dat het niet door de oma bijvoorbeeld op wordt gegeten. Keketso zwaaide nog heel lief gedag naar me en toen reden we door naar de laatste halte. Toen alle kinderen en caremothers er uit gingen heeft de taxi chauffeur mij terug gebracht naar Lynette ’s huis. Erg lief van de taxi chauffeur dat hij dat wilde doen! Eenmaal thuis aangekomen heb ik even op internet gezeten en ben ik daarna weer in mijn boek gaan lezen. Ondertussen de 4de al. Daarna heb ik een dutje gedaan en was het tijd voor het avond eten. Dit keer fish en chips. Het was weer erg lekkere vis. Na het eten heb ik nog even met Lynette geklets en ben ik naar me kamer gegaan. Daar heb ik weer in me boek gelezen en ben ook op tijd gaan slapen! Morgen weer een dag op de hospice. De een na laatste van deze week want als het goed is ben ik vrijdag en volgende week maandag lekker vrij!

27-03-2013
Woensdag was zoals gewoonlijk een normale dag op de hospice. ’s Ochtends kwam ik tegelijkertijd aan met de grote zozo taxi. Na een tijdje kwam de small zozo taxi ook al aan rijden. Ik heb vandaag alle tandenborstels die ik gesponsord heb gekregen van de Rabobank mee genomen. Omdat morgen alle tanden gepoetst zullen worden moest ik vandaag het voorwerk doen. Namelijk alle namen op de tandenborstel schrijven. Maar eerst heb ik ‘s ochtends Keketso, Fokanie en Puseletso eten gegeven. Daarna heb ik ook de ballonnen die ik meegebracht heb opgeblazen en de ballonnen die ik nog van mijn ouders hebben gekregen. Nou ik had direct alle aandacht met de ballonnen. Ik had van die clowns ballonnen mee genomen. Ik had er allemaal hoedjes van gemaakt en bij de kinderen op hun hoofd gezet. Ook had ik hele grote ballonnen mee genomen. Deze maken heel veel herrie als je er rijst in doet. Nou ik kan je vertellen dat ze de grote ballonnen echt helemaal geweldig vonden. Nadat ze de hele ochtend met de ballonnen hebben gespeeld zijn ze ‘s middags gelijk in slaap gevallen. Voordat het zo ver was om te gaan slapen heb ik toen nog alle tandenborstels ververst. Dit waren 16 tandenborstels voor de small zozo groep. 17 tandenborstels voor de big zozo groep en 28 tandenborstels voor de daycare groep. Een snel rekensommetje vertelt je dan dat dit 61 tandenborstels waren. Ook heb ik aan elke caremother nog een tandenborstel gegeven. Hier waren ze heel blij mee! Morgen ga ik dan de tandjes poetsten met de nieuwe tandenborstels. Alle oude tandenborstels zijn trouwens weggegooid. Ze willen hier soms namelijk alles nog wel bewaren… Daarna was het tijd om te gaan eten. Ze aten rijst met kip en gemende groenten. Zoals ik hier boven al verteld heb sliepen ze allemaal als roosjes s’ middags. Ik ben toen lekker met pauze gegaan en heb thuis een tosti op. Ondertussen begon het weer te regenen. Toen het opgehouden was met regenen ben ik weer naar de hospice gelopen. Keketso had nog niet geslapen en die is toen in slaap gevallen. Toen Maria na een tijdje ging kijken draaide Keketso net om. Ze lag namelijk op de grond op een matrasje. Toen ze zich opdraaide rolde ze van het matrasje af en werd wakker. Ze is daarna nog even bij mij in slaap gevallen maar al snel daarna werd ze ook wakker. Ze hebben toen allemaal nog een boterham op en toen was de taxi er al. Ze kregen allemaal ook een zakje chips mee en luier voor de avond of volgende ochtend. Ik heb de kinderen weer mee thuis af gezet met de taxi! Erg leuk om alle ouders dan weer te zien van de kinderen. Daarna heeft de taxi chauffeur me op de hoek van de straat afgezet en ben ik naar huis gelopen. Eenmaal thuis aangekomen heb ik weer in me boek gelezen. S’ avonds heb ik nog boodschappen met Lynette gedaan omdat Gerald zijn familie vrijdag aankomt in Zuid-Afrika. Daarna hebben we heerlijk avond gegeten. Dit keer gewokte kip met groente. Het was echt heerlijk! Na het avondeten ben ik verder gaan lezen en heb ik nog gedoucht. Daarna ben ik weer heerlijk gaan slapen. Morgen is al weer de laatste werkdag van deze week want vrijdag zijn we heerlijk vrij omdat het goede vrijdag is. Volgende week maandag zijn we ook nog lekker vrij dus we hebben lang weekend!

28-03-2013
Donderdag was ik al rond 6.30 wakker. Erg vroeg dus. Om de tijd te doden heb ik maar weer in mijn e-boek gelezen. Om 8 uur ben ik naar de Pep gelopen om een legging voor onder het gekochte jurkje voor Puseletso te kopen. Daarna ben ik door naar de apotheek gelopen omdat ik sinds gisteren best wel veel keelpijn heb. Ik heb daar wat keeltabletten gekocht en ben toen doorgelopen naar de hospice waar ik om 8.25 alsnog aankwam. De grote zozo taxi was al geweest en de kleine zozo taxi kwam een paar minuten later aan. Ik ben daarna begonnen met het wegen van de kinderen. Dit omdat vandaag de laatste dag van de week is dat de kinderen hier bij ons zijn. Morgen is het namelijk ook hier Goede Vrijdag. Het was een te hectische ochtend waarin ik wel 10 armen meer kon gebruiken. Er waren namelijk geen Big zozo caremothers gekomen. Dus een van de small zozo caremothers heeft daar heel de dag gewerkt. De andere caremother was bezig met de was, de luiers, eten voorbereiden voor het weekend, enzovoort! Dat betekende dus dat ik heel de tijd alleen was met 16 kinderen! Vooral bij het eten geven is dit een probleem aangezien ze allemaal honger hebben. Er kunnen ook maar 6 kinderen aan tafel eten, terwijl er 8 kinderen in totaal zelf kunnen eten. Daarom heb ik die 2 kinderen maar op de grond gezet met een bordje. Zelf heb ik toen Puseletso, Leboe en Dineo tegelijkertijd eten gegeven. En daar waren Keketso en Patrick niet blij mee. Ze hebben heel de ochtend lopen huilen totdat ze uiteindelijk eten van me kregen… Gelukkig was het toen snel goed en viel Keketso gelijk in slaap. Patrick viel iets later in slaap met een flesje melk omdat hij na een paar happen al geen eten meer wilde. Ondertussen moest ik ook nog opletten dat niemand dingen deed die niet mochten. Natuurlijk, onze boef Patrick ging op de stoelen staan en dat soort dingen. Gelukkig kon de caremother bij de Big zozo Lerato en Palesa eten geven zodat er alleen nog maar Fokanie overbleef die ze uiteindelijk ook nog even voor me heeft gegeven. Toen alles opgeruimd was hebben ze met de ballonnen van gisteren gespeeld. Op een gegeven moment werden ze best wel onrustig en heb ik ze gerust kunnen stellen met een paaseitje. Heerlijk kan ik je zeggen die 5 minuten rust waarin ze allemaal netjes op de grond bleven zitten en niks zeiden. Want zoals de oudere mensen altijd zeggen: als de katjes muizen mauwen ze niet. Daarna kregen ze ook nog een stukje banaan waardoor deze heerlijke rust nog 5 minuten langer duurde. Na een tijdje gespeeld te hebben met de ballonnen was het tijd voor het warme eten. Dit keer aardappelen, vissticks en gemende groente. Nontombe eet heel graag en eet altijd alles op. Dit keer had ze er best wel veel moeite mee. Ik weet niet waardoor het kwam maar uiteindelijk heeft ze het toch allemaal op. Keketso vond die aardappelen maar geen smaak hebben en bleef ze keer op keer uitspugen. Normaal doet ze dit ook altijd een paar keer maar als je dan doorzet eet ze het uiteindelijk allemaal. Maar dit keer ging het niet gebeuren. Toen alle kinderen gegeten hadden zijn ze allemaal netjes gaan slapen. Op een paar boeven na dan die maar bleven praten, elkaar aanraken en giechelen. Nadat de meeste kinderen sliepen ben ik gaan lunchen. Rond 13.45 was ik weer terug bij de hospice en waren de meeste small zozo kinderen al wakker. Vanochtend was Karabo (een van de tweeling) heel de tijd aan het huilen omdat ze geen ballon had. Ze ging dan naar haar tweelingzus Kearabetswe en wilde haar handje dan vast houden. Kearabetswe had hier duidelijk geen zin in en wees met haar vingertje naar mij: zo van ga daar maar heen jij. Haha was echt heel schattig. Karabo bleef haar maar achterna lopen waarna ze weer naar mij wees en uiteindelijk is ze maar naar mij toe gekomen. Princess was ook aan het huilen toen dus zat ik met 2 huilende kinderen op schoot. Princess lag met haar hoofd tegen mij aan en Karabo lag met haar hoofd op Princess. Zo zijn ze beide na 5 minuten in slaap gevallen. Echt heel schattig! Maar nu verder met de middag. Keketso had nog niet geslapen dus die had ik op zijn Afrikaans op mijn rug gebonden. Helaas heb ik niet die Afrikaanse swing waardoor kinderen op de rug in slaap vallen. Ze vinden het bij mij fijner om op de voorkant in slaap te vallen zeg maar. Dus had ik Keketso maar op de voorkant aan me vast gebonden waardoor ze uiteindelijk nog zeker 15 minuten bij mij heeft geslapen en nog een uur in het bedje heeft gelegen. Toen de taxi kwam tilde ik haar op en toen werd ze wakker. S’ middags hebben de zozo kinderen nog een paaseitje gehad wat heerlijke chocolade handjes opleverde. Uiteindelijk heb ik ze nog maar even schoongemaakt want om ze nu met deze vieze handjes naar huis te sturen is een beetje stom. Ook kregen ze allemaal een voedsel pakket mee. Hierin zaten 2 grote zakken rijst en beef. De kleine kinderen die nog melk krijgen kregen allemaal een groot pak van 500 gram melkpoeder mee zodat ze thuis melk konden drinken. Ook kregen alle kinderen die nog luiers dragen 2 luiers mee. Toen uiteindelijk de taxi kwam heb ik alle kinderen uitgezwaaid en ben ik naar huis gelopen. Eenmaal thuis aangekomen heb ik wat gedronken en ben ik weer in mijn boek gaan lezen. Dit keer het boek: het meisje met negen pruiken. Een erg mooi boek tot nu toe! S’ avonds heb ik lekker lasagne gegeten. Daarna heb ik nog leuk gekletst met Yolandre die bij Lynette bleef slapen omdat Lynette vannacht niet thuis is. Daarna ben ik op tijd gaan slapen. Morgen ben ik lekker vrij en ga ik mezelf uitleven in de keuken om hapjes te maken voor Gerald zijn familie die morgen aankomt in Johannesburg.

29-03-2013
Vrijdag was ik rond 9 uur wakker. Nadat ik ontbeten had ben ik begonnen aan de hapjes voor de kinderen van Gerald die rond 5 uur bij ons zouden zijn. We hebben van alles gemaakt en waren om 2 uur klaar. Toen ben ik lekker mijn bed ingedoken en heb ik heerlijk even geslapen. Nadat ik geslapen had heb ik nog even op de laptop ge-internet en toen waren ze er al. We hebben toen met ze allen een beetje gekletst en toen hebben we de hapjes gegeten.’s avonds hebben we nog een paar series gekeken van Mr Brown Boys. Wat een Engelse of Britse serie is. Was erg leuk! Daarna ben ik lekker gaan slapen rond een uur of 10.

30-03-2013
Zaterdag was ik op tijd wakker. Nadat we met zijn allen (Lynette Gerard en familie) lekker ontbeten hadden, hebben ze het springkussen opgezet zodat de kinderen daar op konden spelen. Ik ben toen ondertussen mijn huiswerk maar gaan maken waardoor ik nu 4 hoofstukken verder ben! Dus dat schiet snel op. Ook vroeg Lynette of ik mee wilde naar de leeuwen farm. Ik zou daar dan blijven eten en later naar huis gebracht worden. Dit is namelijk maar 20 km rijden vanaf Viljoenskroon. Toen we daar eenmaal aankwamen werd er al vrij snel besloten dat ook ik en het klein kind van Lynette daar zouden slapen. Wij dus weer naar huis om kleren en spullen op te halen zodat we daar konden verblijven. Toen we terug kwamen hebben wij bij de leeuwen gekeken. Er zijn witte leeuwen maar ook bruine. Er zijn er daar ongeveer 140. Nadat we daar gekeken hebben was het tijd voor de barbecue. Na de BBQ ben ik in bad gegaan. Daarna hebben we nog even met zijn alle gekletst en toen zijn we gaan slapen.

31-03-2013
Zondag werd ik al om 8 uur wakker. Ik dacht dat ik gedroomd had over een leeuw die heel hard gromde maar schijnbaar ben ik wakker geworden van een echte leeuw die aan het grommen was. Eentje die op 5 meter afstand van ons leeft! Echt super vet! Na het ontbijt hebben we nog een beetje rond gelopen en gedaan. Om 11 uur gingen we met de auto over het terrein heen. We zijn zelfs in de kooien van de leeuwen geweest dus zonder omheining of iets. Heel cool! Na een uur rond gereden te hebben zijn we naar de baby leeuwtjes gegaan. Ik had ze vanochtend al gezien en ze waren zo schattig. Ze lijken net op hondjes of katjes. Zo speels, zo lief en zo zacht. Ik had een kleintje gepakt van een maand of 3 volgens mij. Maar er waren ook nog leeuwtjes van een paar weken oud want ze waren net zo groot als 2 handjes bij elkaar. Heel lief! Ook had ik een witte leeuwen jong gekregen want er waren donkeren en 4 witte. We zijn toen buiten met dat babyleeuwtje van 3 maanden gaan zitten op het gras. Ik heb hem een flesje gegeven en daarna ook nog vastgehouden. Ook heb ik op de grond nog gekroeld met een leeuwtje. Ik heb een paar mooie foto’s kunnen maken die je terug vindt op mijn facebook.

Hier is de link weer:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.329751883796154.63606.100002840362147&type=1&l=937f89d251

Daarna zijn we weer terug gegaan naar het huisje waar we onze handen hebben gewassen en zijn toen gaan lunchen. Ik heb lekker aardappels op met champignons saus en een quiche van tonijn en kaas. Daarna heb ik een lekker middag dutje gedaan voordat we weer naar huis zouden gaan. Rond 5 uur waren we weer thuis en heb ik al mijn spullen weer opgeruimd. Daarna heb ik mijn foto’s op internet gezet en ben ik nog even gaan rusten op bed. Ik zal vannacht in ieder geval heerlijk slapen want mijn nacht was wel een beetje gebroken. S’ avonds hebben we nog lekker gegeten met zijn allen en nog gekletst. Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan en heb ik gedoucht om vervolgens op tijd naar bed te gaan. Morgen is het al weer 2 maanden geleden dat ik aan dit avontuur begonnen ben! En gelukkig is het nog lang niet afgelopen want ik heb nog ruim 2 maanden te gaan…!

Liefs & knuffels,

Dayenne

  • 31 Maart 2013 - 20:30

    Je Lieve Mamsie <3:

    Ha schatje.

    Dit was wel een hele leuke week voor je.
    Het was alleen wel jammer dat de zieke kindjes niet naar het ziekenhuis kunnen,maar die zijn nu volgende week aan de beurt.
    Wat een leuke filmpjes van de kindjes die met de ballonnen aan het spelen zijn.
    En die leuke foto's van de jonge leeuwen.
    En voor het eerst dat je met Pasen ergens anders bent, dat was wel raar hoor.
    Je bent nu op de helft van je stage dus we gaan nu aftellen. Haha.
    Nee hoor geniet er maar lekker van!!!!!!!!!!

    Heel veel liefs van je mamsie xxx

  • 31 Maart 2013 - 22:41

    Jacqueline:

    Hey Day,

    Wat leuk om naast je verslag ook de foto's en video's te kunnen bekijken! Waar ter wereld de kinderen ook zijn, ze vinden allemaal het zelfde speelgoed leuk. Als ik naar de kinderen kijk is het net alsof ik allemaal S.jes zie. Wat me opvalt is dat ik verder geen speelgoed zie. Hebben ze daar helemaal niets??
    Gaaf dat je zo dicht bij de leeuwen mocht komen en erg verdrietig dat 1 van je kindjes overleden is!
    Ik lees nog trouw je verslagen. Heb nu ook even vrij. Niet echt genieten van het weer maar dat zul je wel van je ouders gehoord hebben. Over 2 weken wordt ik 50 en vier dit met een groot feest.
    Veel liefs,

    Jacq.

  • 01 April 2013 - 14:51

    Tante Corrie:

    Hoi dayenne, het gaat nog steeds goed daar, je maakt leuke en minder leuke dingen mee. Het is erg leuk om iedere keer weer je verslagen te lezen. Ook de foto,s zijn leuk om tw kijken, mooi met die leeuwtjes ! Je kindjes waren wel erg blij met je ballonnen, gezellig. Het is leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt, ga zo door meiske en veel plezier en tot het volgende verslag, groetjes tante corrie doeidoei.

  • 02 April 2013 - 11:00

    Opa Scheutjens Rembrandtpark 62 5143 GA Waalwijk.:

    Hoe gaat her er mee Dayenne.
    is alles goed heb je veel eieren op met de Pasen of kennen zu die daar niet Ik heb er wel een paar op lekker zeg . Gaat verder alles naar wens. Je hebt weer een mooi verslag gemaakt. Ik heb het weer helemaal gelezen mooi hoor je hebt er de helft al bijna opzitten. Ik zou zeggen ga zo door. Verder vele groeten van mij en van Mien. Veel kusjes en tot de volgende keerxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 April 2013 - 15:52

    Petra (overbuurvrouw):

    Hoi hoi Dayenne,

    Tjeetje je hebt er al weer 2 maanden op zitten, wat gaat dat snel hé!!
    Maar zo uit je verslagen te lezen heb je het ook super naar je zin. Zo leuk om al die verhalen over die kindjes te lezen. Gelukkig heb je deze week een leuke week gehad, want het vorige verslag vond ik wel heftig zeg wat je allemaal heb moeten mee maken. Het hoort er allemaal wel bij, maar toch is het dan even pittig. Die foto's met de leeuwen is ook echt leuk, ik zou het wel eng vinden..haha, maar Emiel die zag die foto's ook met de leeuwen en die leek het ook geweldig om dat zo mee te maken. En jij beleeft het allemaal, echt leuk voor je!!
    Heel veel plezier nog en geniet er van!!

    Groetjes Petra

  • 04 April 2013 - 18:08

    Jeanne Holubiak:

    Hallo Dayenne
    Als weer een erg mooi avontuur mee gemaakt.
    Jij geniet van alles wat daar is dat is juist erg goed.
    Ik hoop dat je nog een mooie tijd zult hebben daar.

    Groetjes Jeanne Holubiak

  • 06 April 2013 - 21:27

    Chantal:

    He lieve Day,

    Ik lees dat je al veel hebt meegemaakt! Wat leuk dat je die leeuw eten mocht geven.
    Ik mis je wel hoor! We hebben wel weer een super lieve stagiare terug gekregen.
    Dat maakt het wel iets makkelijker. Volgende week gaan we uit eten met de stagiare die weer afscheid gaat nemen. Net als bij jou. Vind ik nog steeds niet leuk als er elke keer weer iemand weggaat.:(
    Verder gaat alles goed. Ook met ons...;)
    Veel plezier daar nog en geniet ervan wat je allemaal nog mag beleven.

    Hele dikke xxxxxx Chanti ;)

  • 07 April 2013 - 11:56

    Tante Rietje:

    Hallo Dayenne,

    Hier nog een verlaat berichtje van tante Rietje, ik heb je verslag doorgelezen en het was weer geweldig om te lezen hoe je deze week weer doorgekomen bent.
    wat jammer dat het ziekenhuis niet doorging, maarja als het dan deze week maar gaat gebeuren toch.
    Dat die kindjes zo leuk reageren op de ballonnen, voor ons zo gewoon maar voor hun echt iets fantastisch.
    En natuurlijk fijn voor jou dat ze het ook zo leuk vinden.
    Het was ook ontzettend leuk om te lezen over je trip naar de leeuwen, wat geweldig dat je dat allemaal mee kunt maken daar.
    Nou Dayenne, tot het volgende verslag weer van je en je weet het genieten meid van deze fijne tijd.

    XXXXXXXXXX en groetjes van ons allemaal doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 08 April 2013 - 00:59

    Evelien:

    Nou Day, ik ben dan ook eindelijk van de partij om te reageren op je verslag.
    Wat heb je weer een hoop dingen mogen meemaken. En toe maar, opletten op 16 ontzettend speelse kinderen. Ik weet al wie de oppas van mijn kinderen word! (als ik ze ooit krijg, naja het gaat om het idee)

    Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayenne

Actief sinds 09 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1266
Totaal aantal bezoekers 22945

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Juni 2013

Stage lopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: