Drama in Africa! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu Drama in Africa! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Dayenne Boxtel - WaarBenJij.nu

Drama in Africa!

Blijf op de hoogte en volg Dayenne

02 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Lieve iedereen,

Vrijdag begon het avontuur. We vertrokken rond 11 uur richting Brussel met een overvolle auto. Ik had namelijk iets te veel bagage dus hebben we 23 kilo bij gekocht. Ook waren papa, mama, Chels en Evelien erbij! Erg gezellig dus! Nadat we de bagage ingecheckt hadden hebben we een rondje gelopen over het vliegveld van Brussel. Na een drankje gedronken te hebben zagen we Judith en Janneke ook op het vliegveld. Toen hun ingecheckt waren kon het avontuur helemaal beginnen. Na een paar traantjes bij het afscheid snel door de douane heen gelopen. Nog even zwaaien en daar ging ik.

Om 16.45 zou ik het vliegtuig van Brussel naar Londen moeten hebben. Maar helaas dit vliegtuig had technische problemen dus werd de vlucht gecanceld. Snel naar de ticket balie gelopen en onze tickets werden probleemloos omgeboekt naar een vlucht van Brussel naar Zurich en daarna door naar Johannesburg. Om 18.40 zou ons vliegtuig vertrekken. Helaas had dit vliegtuig wat vertraging dus moesten we nog even wachten. Maar gelukkig vertrok het vliegtuig wel, helaas iets later maar ja daar doen we het wel mee! S ’avonds landde we op Zurich. Dit was wel grappig want we moesten met een kleine trein of naja metro naar de gate. Eenmaal bij de gate aangekomen vertrok ons volgende vliegtuig gelukkig op tijd naar Johannesburg.

In de ochtend rond 10.30 landde we op het warme vliegveld van Johannesburg. Het was soms echt niet uit te houden: zo warm was het! Snel door de rij heen voor onze paspoort controle en door naar de bagage band. Hier was onze bagage snel en konden we door naar de uitgang. Bij de uitgang stond de klusjesman van de hospice: Abrie op ons te wachten. Het zou 2 uur duren voor we in Viljoenskroon zouden zijn. Uiteindelijk zijn we rond 13.00 aangekomen bij het huis van Lynette in Viljoenskroon. Ze had de poort al open gedaan en stond op ons te wachten. Het is echt een hele lieve vrouw. Ze had nog hamburgers voor ons met frietjes. Dit was erg lekker! Ook heeft ze ons toen een beetje uitgelegd hoe het werkt in Viljoenskroon en bij haar thuis. Ze is de ‘moeder van Afrika’ en wij zijn haar ‘kinderen’. Zo voelt het en behandelt ze ons ook echt. Haar huis is ons huis en we mogen doen wat we willen. Nadat we ons op onze kamer omgekleed hadden in onze bikini zijn we lekker gaan zwemmen in het zwembadje. Ook hebben we nog lekker in de zon gelegen. S ‘avonds zouden we rond 7 uur gaan eten. Ik was ondertussen boven al bezig met mijn koffer op te ruimen toen Lynette riep of we mee wilden ‘bootschappies’ gaan doen. Judith en Janneke wilde liever nog even bijkomen van de reis maar ik wilde wel graag zien wat er allemaal te doen is in Viljoenskroon. We gingen weg met de auto. Ze heeft heel het dorpje laten zien en er heel veel over verteld. De bood-schappen zijn gehaald bij een winkeltje een paar straten verder. Ook heb ik de hospice nog even gezien samen met het ziekenhuis en de net nieuw gebouwde school. Op de terugweg reden we langs een huis. In de voortuin waren de mensen aan het vechten. Dit was best wel schokkend want het ging er hard aan toe. Lynette legde uit wat er aan de hand kon zijn en reed toen snel door terug naar huis.

Rond 7 uur zaten we aan tafel. Er was een lekkere salade gemaakt, een lekker worstje van de braai en er was zoette mais. Ik heb nog nooit mais op dus dit moest ik wel proeven. Het smaakte best wel lekker alleen je zit er snel vol van. Ook heb ik nog Rose geproefd. Nou dit is niet echt mijn alcoholische drank. Dus nog even verder zoeken.
Zo meteen ga ik lekker slapen. Morgen mogen we lekker uit slapen en kunnen we ontbijten, lunchen en dineren wanneer we willen. Dan kunnen we nog even uitrusten voordat maandag onze eerste stage dag begint bij de Hospice. Ik heb er echt heeeeeel erg veel zin in & kan niet wachten tot het maandag is. Maar ja een dagje rust is ook nog wel heeeeel lekker!

Liefs,
Dayenne

P.S. Als je het leuk vindt kun je me ook een kaartje sturen op dit adres (Ik zou het in ieder geval wel heel leuk vinden!)

Lynette Nel
t.a.v Dayenne van Boxtel
3 Campbellstraat
Postbus 14
Viljoenskroon 9520
Zuid-Afrika

  • 02 Februari 2013 - 22:02

    Marjan:

    Ha schatje wat mooi om te lezen. En wat leuk dat je mee bent gegaan zo zie je nog iets. Veel liefs xxx

  • 02 Februari 2013 - 22:03

    Marjan:

    Is het niet Campbellstraat

  • 02 Februari 2013 - 22:40

    Marja Van Boxtel:

    Hallo Dayenne

    Je hebt al wat vervelends meegemaakt waar de mensen aan het vechten waren.
    Maar hoop dat het nu niet meer gebeurd en dat je een leuke en fijne tijd zult hebben ik ga je volgen als ik zie dat er een bericht van jou is.

    Veel Liefs en groeten tante Marja en Ome Sjef

  • 03 Februari 2013 - 14:55

    Dayenne Van Boxtel:

    nee mam het is 3 cambellstreet haha xxxx

  • 03 Februari 2013 - 15:16

    Sandrine:

    Hey Dayenne,

    Nou volgens mij komt het wel goed met je slaap/woon verblijf ziet er goed uit en zo te horen ook een aardige mw.
    Dat je het gevecht heb gezien is minder,maar gelukkig heb je niks met hun te maken.
    Nou rust nog lekker uit en veel plezier de komende tijd,voor morgen werk ze.

    Gr Sandrine xxx

  • 04 Februari 2013 - 15:48

    Jacqueline:

    Hallo Day,

    Het avontuur is begonnen! Had je nog een leuk uitzwaaifeest gehad? Omdat ik ziek was, kon ik er jammergenoeg niet bij aanwezig zijn. Je kaarsje brandt, thee is al voor de helft op en het vlindertje heeft zijn plaatsje gekregen. Ik heb vaak aan je moeten denken! Je zult een lange reis achter de boeg hebben. Tja Afrika geeft je op zo'n 1ste dag al aardig wat indrukken mee.
    Ik ben vandaag heerlijk vrij. Even niets hoeven is nu wel lekker. Ik had afgelopen zaterdag de hele dag les gegeven in het noorden van het land. Morgen zie ik Chanti en Carlijn weer en de kids natuurlijk.
    Hopelijk is je stageplek wat je gewenst had. Ik hoor graag van je hoe de maandag is verlopen.
    Veel liefs en dikke knuf.
    Jacq.

  • 04 Februari 2013 - 16:47

    Dayenne Van Boxtel:

    haaa Jacq!!

    Wat leuk dat je een berichtje stuurt! jaaaa het feest was heel leuk haha! ik hoorde later pas dat papa en mama jou ook de uitnodiging hadden geven! heel lief van ze! jaa het was inderdaad een erg lange reis me al die vertraging en gecancelde vlucht maar het is uiteindelijk gelukt! fijn dat je een dagje vrij hebt! het zal je vast goed doen! doe chanti en carlijn de groetjes en alle kindjes natuurlijk een kus van day! Vandaag was trouwens echt geweldig. leuke kindjes. in alle leeftijden! de kleine vind ik natuurlijk het leukst maar de grote zijn toch ook wel een beetje favoriet bij me haha! het is een groep met 0-1 jaar en 2-3 jaar. tussen de groep zit een deur en kunnen de kindjes eventueel gewoon overlopen! kan niet wachten om morgen weer te beginnen! het is ook heerlijk warm vandaag was het rond de 30 graden. natuurlijk mis ik jullie ook maar ik zou hier toch ook nog niet weg willen! liefs en knuffelss Dayy xxx

  • 04 Februari 2013 - 19:10

    Joanne:

    Heej Dayenne,

    Wat goed om te lezen dat het goed met je gaat daar in het verre Afrika. Je kamer ziet er prima uit op de foto hoor! en dat fijn dat de eigenares zo aardig is!
    Ik heb je gezien op de foto met de kindjes, je geniet er echt van zo te zien en wat zien ze er lief uit!

    Heel veel succes en vooral plezier gewenst en ik lees je nieuwe avonturen vast weer snel.

    Groetjes van Joanne

  • 04 Februari 2013 - 20:45

    Antonet Van Caulil:

    Hey Dayenne,

    Wat bijzonder dat je dit allemaal mee mag maken, en wat zullen die mooie lieve kindjes genieten van jou aandacht. Ik wens je een geweldige tijd en ga je zeker volgen.
    Veel liefs, Antonet van Caulil

  • 05 Februari 2013 - 20:25

    Nicole Jurgen Keano:

    hey dayenne

    leuk om te lezen hoe het allemaal gaat en zo aan de fotos te zien bevalt het je goed.
    wel balen zeg met de heenreis al die vertragingen en cancels.
    de fotos zijn ook leuk zeg vooral met dat klein kindje wat een schatje zeg haha
    daar is het nu lekker warm dan hier sneeuwt het weer haha
    nou we houden deze site zeker in de gaten om te kijken wat je allemaal mee maakt
    heel veel plezier en geniet er van he

  • 08 Februari 2013 - 09:59

    Eddie Wolsink:

    ... Na enige vertraging toch aangekomen lees ik hier? Mooi zo. fijn dat 'je Afrikaanse moeder' bevalt. Heel veel succes en de groeten vanaf afdeling K&E van het KW1C. Ook de groeten aan Janneke en Judith!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dayenne

Actief sinds 09 Dec. 2012
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 22952

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Juni 2013

Stage lopen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: